Jalan-jalanna
Ma’rifat ka Allah Ta’ala
Ari
jalan-jalanna ma’rifat ka Allah ta’ala nyaeta aya dua jalan, aya nu ti handap
ka luhur, jeung aya nu ti luhur ka handap.
Ari anu ti
handap ka luhur, nyaeta anu masantren heula, ngaji kitab Qur’an jeung terus
ngalakonan ibadahna rukun anu lima perkara, tah anu kitu teh ibadah keur jalan
ma’rifat ka Allah ta’ala, tapi hanjakal lolobana mah tara ditepikeun kana
ma’rifatna, lantaran kaburu betah, kaburu ngeunah dina asma, tegesna geus
ngarasa ni’mat dina Pal Nunjukna (papan merk nu nuduhkeun tempat), padahal
upama diteruskeun ma’rifat kana dzatna sifatna Allah ta’ala, piraku teu undak
kani’matannana, da gening karek dina asmana wungkul geus sakitu kani’matannana.
Ari jalan
anu ti luhur ka handap, nyaeta anu nyumponan dalil tadi Awwalu dinni
ma’rifatullahi ta’ala, jalanna lain tina masantren wungkul, tapi kudu jeung
ngisat diri nyaeta kudu daek tirakat, kalawan jeung ikhtiar neangan
pigurueunnana, Guru anu Mursyid, sabab moal weruh tanpa Guru, ku sabab eta mana
ku urang kudu disusul? Teu aya deui lian ti tarekatna Wali nu kudu disusul, sabab
eta anu bisa tepi ma’rifat kana sifatna Allah ta’ala nu kasebut Jauhar Awwal
tea, nyaeta hakekatna Muhammad tea, da piraku teu aya leleberannana pikeun
urang sarerea, sababna tadi oge para Wali pangna sakitu poharana tatapa teh
pikeun ngabela umat-umatna Rasulullah supaya bisa baralik deui ka Allah ta’ala.
Ku sabab
kitu atuh hayu urang pada teangan ku sarerea eta tarekat wali teh, sabab upama
teu buru-buru kapanggih, tangtu urang moal barisa balik deui ka asal, pasti
nyawa urang engke bakal marakayangan atawa nitis-nitisan, balik deui ka dunya
kana barang anu keuna ku ruksak deui, moal bias nyumponan kana dalil :
Inna
lillaahi wa inna ilaihi raaji’uun
Sundana :
Asal ti Allah kudu balik deui ka Allah.
Ku sabab
kitu tangtu sarerea oge meureun pada bingung keneh, pada-pada percaya oge,
lantaran urang pada teu ngarasa tadi inditna ti Allah, turunna ka alam dunya,
tapi kusabab dalilna kitu, gancang bae ngaku yen urang asal ti Allah, tapi
ngakuna teh sasemet biwir bae, kapaksa ngaku soteh sieun disebutkeun kufur
kafir karana henteu percaya kana dalil, tapi atina mah keukeuh poek teu kaharti
ku sabab teu karasa. Kusabab eta ayeuna pribados arek mere panerangan saeutik,
malah mandar tiasa percaya sareng karaosna, urang tadi asal ti Allah kieu
katerangannana, urang papay ti handap ka luhur supaya kaharti ku akal.
- Mimiti urang tumarima asal ti mana? – Nu kaharti jeung ku umum, urang asal kaluar teh ti Indung.
- Teruskeun deui papay ka luhurna, ari Indung asal ti mana? Tangtu Indung urang teh kaluar ti Nini.
- Ari nini asal ti mana? Teu salah deui asal kaluar ti Buyut.
- Ari Buyut asal ti mana? Tangtu kaluarna ti Bao.
- Ari Bao asal ti mana? Nya asalna kaluar ti Janggawareng.
- Ari Janggawareng asal ti mana? Tangtu kaluar ti Udeg-udeg.
- Ari Udeg-udeg asal ti mana? Tangtu asalna kaluar ti Kakait Siwur, saterusna kitu bae, ti Indungna deui, ti Indungna deui nepi ka Babu Hawa.
- Ari Babu hawa asal ti mana? Ku sakaol ceuk Hadist asalna Babu Hawa teh asal tina iga burungna Nabi Adam.
- Ari Nabi Adam asal ti mana? Diterangkeun ku Hadist, asalna Nabi Adam teh tina aci Bumi-Seuneu-Cai-Angin.
- Ari aci Bumi-Seuneu-Cai-Angin
asal ti mana? Diterangkeun ku Hadist asalna tina Nur Muhammad, cahya opat
perkara :
1. Cahya Hideung hakekat Bumi
2. Cahya Bodas hakekat Cai
3. Cahya Koneng hakekat Angin
4. Cahya Beureum hakekat Seuneu - Ari Nur Muhammad asal ti mana? Eta oge diterangkun ku Hadist asalna tina Nurna Maha Suci, nyaeta tina Jauhar Awwal, tah semet eta buntu. Sabab geus diterangkeun ku Hadist jeung Qur’an, eta Jauhar Awwal teh bibitna tujuh Bumi tujuh Langit, saweruh eusina kabeh.
Jadi, ana
kitu ceuk dalil asal ti Allah nyaeta asal ti dinya tina Jauhar Awwal tea.
Sifatna caang padang, nyaeta gulungna Dzat jeung Sifatna Maha Suci, kakara
jeneng Asma Allah.
1. Cahya
Beureum jadi hakekat lafad Alif
2. Cahya Koneng jadi hakekat lafad Lam awal
3. Cahya Bodas jadi hakekat lafad Lam akhir
4. Cahya Hideung jadi hakekat lafad He
5. Johar Awal jadi hakekatna Tasjid
2. Cahya Koneng jadi hakekat lafad Lam awal
3. Cahya Bodas jadi hakekat lafad Lam akhir
4. Cahya Hideung jadi hakekat lafad He
5. Johar Awal jadi hakekatna Tasjid
Kitu
katerangannana, jadi eta cahya nu kasebut di luhur teh nu disebut Ismudzat tea.
Hartina Dzat laisa kamishlihi atawa Asmana nu Maha Suci, ceuk anu Ahli
Padzikiran mah Latifah tea. Tah engke teh kudu bisa balik deui ka dinya, nu
matak kacida wajib dikanyahokeunnana ti ayeuna.
Geura susul
tarekatna anu bisa miceun hijabna atawa pipindingna anu jadi moekan kana eta
Dzat Sifatna Allah ta’ala, sing kapanggih jeung hakekatna Tasjid Muhammad, anu
aya dina wujud pribadi. Tah eta kunci Muhammad anu bakal bisa ngaburak-barik
hijabna ka Allah ta’ala.
Upama kapanggih
Insya Allah tangtu urang bisa nyumponan kana babasan Mulih ka Jati, Pulang ka
Asal, nyaeta mulih ka jati teh, rasa jasmani anu ayeuna keur dipake balik deui
kana rasa tadi keur waktu aya dina Nurullah (Jauhar Awwal). Ari pulang ka asal
nyaeta jasmanina ngajadi asalna deui, nyaeta ngajadi Nur Muhammad cahya opat
rupa deui, Beureum Koneng Bodas Hideung. Samangsa-mangsa balik ka asal, nya
ngaranna sampurna hartina beak beresih beak rasana beak jasmanina. ( Bersambung )
No comments:
Post a Comment