Kitab Marifatullah
Bissmillahirahmaanirrahiimi.
Alhamdulillahi
robbil’alamiin, wassholatu wassalamu ‘ala syaidina Muhammadin wa ‘ala aliihi wa
shohbihi ajma’iin.
Mimiti jisim
kuring nulis ieu kitab, ngalap berkah tina jenengan Allah ta’ala, nu murah ti dunya
ka umat-umatna sakabeh, jeung nu asih di Akherat ka umat-umatna anu mu’min, ari
Rohmatna Allah ta’ala kasalametannana turuna ka atas panutan urang Kangjeng
Nabi Muhammad Shalallohu ‘alaihi wassalam, jeung ka para sahabatna rawuh
kulawargana sakabeh.
WAJIB
MA’RIFAT KA ALLAH TA’ALA
Ari ma’rifat
ka Allah ta’ala teh wajib di sakabeh jalma mukalaf, tegesna jalma anu geus aqil
baligh, eta wajib teu meunang henteu, karana aya dawuhannana Kangjeng Nabi
Muhammad shalallohu ‘alaihi wassalam kieu :
Awwalu dinni
ma’rifatullahi ta’ala
Sundana :
Awal –awal Agama eta kudu nyaho heula ka Allah ta’ala, sababna pang kudu nyaho
heula teh, supaya manusa enggoning ngalakonan ibadahna syah ditarima amal
ibadahna ku Allah ta’ala, sabab tadi oge amal teh kudu kalawan ilmu, upama teu
kalawan ilmu batal, tegesna teu jadi, samangsa-mangsa teu jadi tangtu moal aya
mangfa’atna pikeun di Akherat ngan ukur keur di dunya wungkul.
Tapi dina
hal ilmu mangkade kaliru, ari hartina ilmu teh kanyaho, tapi lain kudu nyaho
kana syara, syahna batalna ibadah bae, tapi kudu jeung nyaho (ma’rifat) ka
Allah ka Rasulullah, sabab eta teh ibarat tempat atawa gudangna keur piwadaheun
amal ibadah urang sarerea, ulah teu puguh sokna.
Ibarat lamun
di dunya mah ibadah keur ngumpul-ngumpulkeun papaes imah, saperti meja korsi
lomari jeung salianna, ari ma’rifat ka Allah ibarat urang ngabogaan imah anu
pageuh anu gede, nyaeta supaya eta barang-barang nu beunang hese cape teh
merenah puguh tempatna, betah ngeunah dicicingannana, karana sanajan boga
barang loba sarta aralus hargana mahal, upama teu boga tempat (imahna) rek
dimana diteundeunna? Naha rek sina pabalatak di buruan, di pipir-pipir, atuh
cicingna oge piraku rek aya kangeunahannana, da meureun kapanasan kahujanan,
keur mah teu ngeunah dicicingannana teh, barang-barangna oge tangtu babari
ruksak, moal tulus jadi kani’matannana.
Komo deui
upama urang boga tekad amal ibadah teh keur bawaeun engke balik ka Akherat,
atuh beuki wajib ma’rifatna ka Allah ta’ala teh, sabab pikeun tempat
pangbalikan tea.
Upama teu
dikanyahokeun ayeuna, naha kira-kirana bisa datang engke kana tempat asal urang
tadi? Kapan dina sakaratil maut mah geus moal aya tanyaeun deui, jeung geus
moal boga akal deui ku ngarasakeun kanyeri oge, sabab ceuk Hadist upama urang
lolong tegesna teu nyaho ka Allah ka Rasulullah ayeuna keur waktu di dunya,
engkena di Akherat tetep lolong bae, samangsa-mangsa lolong tegesna poek di
Akherat, atuh beubeunangan urang ti dunya anu beunang sakitu hese cape teh, rek
dibawa kamana?
Ku sabab teu
bisa datang ka Allah, kana asal urang tadi sarerea, palangsiang babawaan teh
bakal dibawa utrak-atrok, dibawa asup ka enggon Siluman, babawaan urang dijieun
kakayaan di Nagarana, urang di jieun badegana, ku sabab eta ayeuna urang
meungpeung di dunya, kudu ikhtiar kudu tiung memeh hujan, tegesna kudu nganjang
ka pageto, nyaeta kudu bisa paeh samemeh paeh, karana lamun teu bisa paeh heula
sajero hirup, moal nyaho ka Akherat karana nyaho ka Akherat teh kudu bisa paeh
heula, kapan ceuk dalilna oge :
Antal mautu
qoblal mautu
Jadi gening
Akherat atawa asal urang teh, kudu dikanyahokeun jeung kudu dianjangan ti
ayeuna, supaya engke ulah nyasab deui, paeh pulatat-polotot, jeba-jebi,
larak-lirik neangan jalan. ( Bersambung )
No comments:
Post a Comment